In de maand juni was ik op de Marke in Amersfoort en mocht ik 3 hele dagen les geven aan steeds een andere groep 8.
Intro
We begonnen de les natuurlijk met een introductie wat is een micro:bit, wat kan hij en wat kun je ermee. Hiervoor gebruik ik dan mijn unplugged les (code raden) waar ze uitzoeken welke code staat op welke micro:bit.

micro:bit en AI
Hierna was het tijd voor de powerpoint van AI en de AI les met de micro:bit. Hierbij gaan ze lekker veel bewegen en denken ze na over data sets, AI, x-,y- en z-as. Ze moeten de data trainen en checken en dan kijken of ze eventueel bewegingen over moeten doen. Meestal is dat wel het geval natuurlijk. De les wordt altijd afgesloten met een kahoot over AI.

micro:bit en LED ring
Hierna maken we een aantal basis programma’s voor op de micro:bit en maken we de stap om een LED ring te programmeren en aan te sluiten aan de micro:bit. Als dat is gelukt, geef ik ze de opdracht dat ze iets moeten maken met de LED-ring en de micro:bit ook moeten programmeren. Met de opdracht hebben ze wat handvaten wat ze moeten maken en waaraan het programmeren moet voldoen.
Project maken
De leerlingen hebben dan nog ongeveer 1,5 uur om hun project echt te maken. Dat hebben ze ook wel nodig en het is toch bijzonder om te zien wat er allemaal uit komt. Sommige zijn heel precies en andere heel creatief. Natuurlijk vier je het succes en maak je foto’s en presenteren de leerlingen hun project. Als afsluiting nog een kahoot over de basis van de micro:bit en als er tijd is nog één voer input en output.
Resultaten LED ring project


